Za święto przypadające w sobotę nie można udzielić wolnego w godzinach
Czy pracodawca postępuje prawidłowo, odmawiając spełnienia ich żądania?
Z zasady przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy wynika, że pracownik ma średnio 5 dni pracy i 2 dni wolnego (w tym niedzielę) w przyjętym u pracodawcy okresie rozliczeniowym. W podstawowym systemie czasu pracy drugi dzień wolny to zwykle sobota. Jeśli święto przypada właśnie w sobotę albo w inny dzień rozkładowo wolny od pracy, to pracownikowi należy się w zamian inny dzień wolny (por. wyrok TK z 2.10.2012 r., K 27/11). Mowa tu o całym dniu, a nie o zapewnianiu wolnego w przeliczeniu na godziny.
Wyświetlono 8% treści artykułu
Zaloguj się
Aby czytać dalej, jeśli masz wykupiony abonament
Możesz mieć dostęp do pełnej treści tego artykułu jeżeli:
masz abonament on-line
- miesiąc - 59,00
- kwartał - 140,00
- pół roku - 235,00
- rok - 340,00
jesteś prenumeratorem miesięcznika „Rachunkowość”
Pomoc
- telefon: 22 826 56 21
- email: ⇒ pren@rachunkowosc.com.pl