Zamówienie-Koszyk
Dokończ - Edytuj - Anuluj

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku, klikając AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrazisz zgodę na to aby Rachunkowość Sp. z o.o. oraz Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe takie jak identyfikatory plików cookie, adresy IP, otwierane adresy url, dane geolokalizacyjne, informacje o urządzeniu z jakiego korzystasz. Informacje gromadzone będą w celu technicznego dostosowanie treści, badania zainteresowań tematami, dostosowania niektórych treści do lokalizacji z której jest odczytywana oraz wyświetlania reklam we własnym serwisie oraz w wykupionych przez nas przestrzeniach reklamowych w Internecie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Klikając w przycisk AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrażasz zgodę na zapisanie i przechowywanie na Twoim urządzeniu plików cookie. W każdej chwili możesz skasować pliki cookie oraz ograniczyć możliwość zapisywania nowych za pomocą ustawień przeglądarki.

Wyrażając zgodę, pozwalasz nam na wyświetlanie spersonalizowanych treści m.in. indywidualne rabaty, informacje o wykupionych przez Ciebie usługach, pomiar reklam i treści.

AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU
account_circle
dehaze

Logowanie

e-mail:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą e-maila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój e-mail wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z e-maila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

e-mail:

Klikając w poniższy link, zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą e-maila

Sprawdzanie danych....

Prywatne jazdy firmowym autem – jak ustalić przychód pracownika w 2022 r.

Anna Koleśnik
Doradca podatkowy
Służbowe samochody są często używane przez pracowników – za zgodą pracodawcy – także na ich prywatne potrzeby. Updof przewiduje ryczałtowe rozliczenie uzyskanego z tego tytułu przychodu. Od 1.01.2022 r. zmieniają się zasady ustalania ryczałtu – o jego wysokości zdecyduje nie pojemność, a moc silnika.

Korzystając ze służbowego pojazdu po godzinach pracy i bez związku z obowiązkami służbowymi, pracownik uzyskuje przychód z pracy w postaci świadczenia w naturze. W zależności od ustaleń z pracodawcą może z tego tytułu nie ponosić żadnej odpłatności (wówczas jest to świadczenie nieodpłatne) albo też uiszczać określoną kwotę.

Korzystając ze służbowego pojazdu po godzinach pracy i bez związku z obowiązkami służbowymi, pracownik uzyskuje przychód z pracy w postaci świadczenia w naturze. W zależności od ustaleń z pracodawcą może z tego tytułu nie ponosić żadnej odpłatności (wówczas jest to świadczenie nieodpłatne) albo też uiszczać określoną kwotę.

Ryczałtowy przychód

W razie nieodpłatnego korzystania ze służbowego samochodu (nie ma znaczenia, czy jest to samochód osobowy, czy inny) do przychodu pracownika za dany miesiąc jest doliczana zryczałtowana kwota, zależna od rodzaju pojazdu i liczby dni w miesiącu, w których był wykorzystywany do prywatnych celów.

Zgodnie z art. 12 ust. 2a updof od 1.01.2022 r. wartość pieniężną nieodpłatnego świadczenia przysługującego pracownikowi z tytułu wykorzystania samochodu służbowego do celów prywatnych ustala się w wysokości:

  • 250 zł miesięcznie – dla samochodów:
    • o mocy silnika do 60 kW,
    • [1] Ustawa z 11.01.2018 r. (tekst jedn. DzU z 2021 r. poz. 110).

      [2] Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (DzU poz. 2105).

    • stanowiących pojazd elektryczny lub pojazd napędzany wodorem (w rozumieniu art. 2 pkt 12 i 15 ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych[1]);
  • 400 zł miesięcznie – dla innych samochodów.

Przypomnijmy, że do końca 2021 r. wysokość ryczałtu była zależna od pojemności silnika i wynosiła odpowiednio 250 i 400 zł miesięcznie – dla samochodów o pojemności silnika do i powyżej 1600 cm3. W przypadku samochodów elektrycznych, których pojemności silnika nie da się określić, organy podatkowe uznawały, że ryczałtowy przychód wynosi 250 zł, bo pojemność silnika wynosząca zero mieści się w granicy 1600 cm3 (np. interpretacje KIS z 5.05.2021 r., 0112-KDIL2-1.4011.153.2021.1.DJ, i 11.02.2020 r., 0114-KDIP3-2.4011.587.2019.1.JK3). Nowelizacja updof z 29.10.2021 r.[2] (tzw. Polski Ład) rozwiała wątpliwości w tym zakresie, ale jednocześnie spowodowała, że ryczałt w wyższej wysokości (400 zł) obejmie więcej samochodów.

Wskazane kwoty dolicza się do przychodu pracownika, który korzysta z prywatnego samochodu codziennie przez cały miesiąc kalendarzowy (wliczając dni pracujące, soboty i inne dni wolne od pracy), bez względu na to, jak intensywne jest to korzystanie (przez godzinę czy przez cały dzień).

Jeśli pracownik wykorzystuje do celów prywatnych służbowe auto przez część miesiąca, wartość świadczenia ustala się za każdy dzień takiego wykorzystywania samochodu, w wysokości 1/30 ww. kwot (czyli odpowiednio 8,33 i 13,33 zł za każdy dzień – art. 12 ust. 2b updof). Ta zasada pozostała bez zmian.

Pracodawca udostępnia pracownikowi do celów prywatnych samochód służbowy o mocy silnika powyżej 60 kW. Nalicza miesięczny zryczałtowany przychód z tego tytułu w wysokości 250 zł. Od 7.02.2022 do 11.02.2022 r. (przez 5 dni) pracownik przebywał w zagranicznej podróży służbowej i w tym czasie nie korzystał z samochodu. Dlatego za luty zryczałtowany przychód wyniesie 400 zł × 23/30 = 306,67 zł.

Z kolei przychodem pracownika, który wykorzystuje samochód służbowy do celów prywatnych za częściową odpłatnością, jest różnica między wartością pieniężną nieodpłatnego świadczenia w formie ryczałtowej i ponoszoną odpłatnością (art. 12 ust. 2c updof).

Paliwo w ramach ryczałtu

Do niedawna organy podatkowe twierdziły, że ryczałt obejmuje samo wykorzystanie samochodu do celów służbowych, nie obejmuje zaś wydatków związanych z eksploatacją samochodu służbowego, w tym kosztów paliwa, które poniesie pracodawca. Są one dla pracownika dodatkowym przychodem.

Gdy samochód wykorzystuje zleceniobiorca lub członek zarządu

Opisane reguły dotyczą wyłącznie świadczeń na rzecz pracowników. W myśl art. 12 ust. 4 updof za pracownika, w rozumieniu tej ustawy, uważa się osobę pozostającą w stosunku służbowym, stosunku pracy, stosunku pracy nakładczej lub w spółdzielczym stosunku pracy. Ryczałtowego przychodu nie ustala się więc np. dla zleceniobiorców, osób na kontraktach menedżerskich czy zatrudnionych na umowę o dzieło. W tym przypadku należy ustalić wartość rynkową takiego świadczenia według zasad określonych w art. 11 ust. 2a pkt 4 updof.

Jak wskazała KIS w interpretacji z 2.10.2020 r. (0113-KDIPT2-3.4011.724.2020.1.GG), oznacza to, że w sytuacji gdy w ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka nie świadczy usług najmu samochodu, to w celu ustalenia wartości świadczenia w postaci udostępniania zakupionego przez nią samochodu służbowego do celów prywatnych prezesa zarządu należy uwzględnić ceny rynkowe stosowane przy świadczeniu usług lub udostępnianiu rzeczy lub praw tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem w szczególności ich stanu i stopnia zużycia oraz czasu i miejsca udostępnienia.

Odmienne stanowisko konsekwentnie wyrażały sądy administracyjne, twierdząc, że świadczeniem pracodawcy nie jest samo udostępnienie samochodu, z którym utożsamia się jedynie stałe, związane z pojazdem wydatki, takie jak koszty ubezpieczenia, bieżące naprawy, przeglądy, wymiana części eksploatacyjnych, np. wymiana opon. Udostępnienie pracownikowi przez pracodawcę do używania samochodu obejmuje zapewnienie możliwości prawidłowego używania, a więc także ponoszenie wszystkich niezbędnych wydatków umożliwiających takie używanie. Nie ma żadnego uzasadnienia, aby jeden rodzaj tych wydatków, jakim są wydatki na paliwo, uznać za stanowiące odrębne świadczenie (np. wyroki NSA z 22.07.2020 r., II FSK 1116/18, 6.06.2019 r., II FSK 1723/17, 10.07.2018 r., II FSK 1185/16).

Pod wpływem tej jednolitej linii orzeczniczej MF wydał 11.09.2020 r. interpretację ogólną (DD3.8201.1.2020) w sprawie zryczałtowanego przychodu pracownika związanego z wykorzystywaniem samochodu służbowego do celów prywatnych, w której stwierdził, że ryczałtowo określona w przepisach wartość nieodpłatnego świadczenia obejmuje ponoszone przez pracodawcę koszty związane z utrzymaniem i ogólnym użytkowaniem samochodu, np. takie jak paliwo, ubezpieczenie, wymiana opon, bieżące naprawy, okresowe przeglądy, które zakład pracy jako właściciel samochodu musi ponieść, aby samochód był sprawny i mógł uczestniczyć w ruchu drogowym.

MF stwierdził jednocześnie, że używanie tak udostępnionego samochodu czasami wiąże się z dodatkowymi kosztami, takimi jak opłaty parkingowe czy opłaty za przejazdy autostradą, które nie mogą być uznawane za świadczenia objęte kwotą określoną w art. 12 ust. 2a updof. Ustawodawca wskazał bowiem wyraźnie, że chodzi o świadczenie związane z wykorzystaniem samochodu służbowego (czy z oddaniem do używania – bezpłatnie – dla celów prywatnych), a nie wszelkimi pochodnymi kosztami związanymi z podróżą samochodem udostępnionym do wykorzystywania w celach prywatnych.

Problem z ładowaniem

W interpretacji ogólnej nie została poruszona kwestia ujmowania w zryczałtowanym przychodzie świadczenia polegającego na finansowaniu przez pracodawcę kosztów ładowania służbowego samochodu elektrycznego wykorzystywanego przez pracownika do celów prywatnych. Jednak, jak wskazał MF w odpowiedzi z 18.07.2021 r. na interpelację poselską nr 24846, te same zasady powinny być stosowane zarówno w przypadku samochodów z silnikami spalinowymi, jak i elektrycznymi.

MF odniósł się do pisma KIS z 5.05.2021 r. (0112-KDIL2-1.4011.153.2021.1.DJ), stwierdzającego, że dopłata pracodawcy do kosztów zużycia energii elektrycznej przez pracowników w związku z ładowaniem samochodów służbowych w ich domach jest przychodem ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 updof. Wskazał, że 21.06.2021 r. MF wystąpił do dyrektora KIS o przesłanie akt tej interpretacji w celu jej weryfikacji i ew. zmiany w trybie art. 14e § 1 pkt 1 Op.

W odpowiedzi na pytanie Redakcji o efekt tej weryfikacji Ministerstwo Finansów poinformowało, że podatnik zaskarżył interpretację do WSA w Poznaniu, który nieprawomocnym postanowieniem z 12.08.2021 r. (I SA/Po 545/21) skargę odrzucił, w związku z czym Szef KAS nie jest na ten moment uprawniony do jej weryfikacji, w tym ew. zmiany.

Podstawa wymiaru składek ZUS

Ustalone w sposób zryczałtowany kwoty przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia, polegającego na używaniu samochodu do celów służbowych, wchodzą do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracownika, a także na FP, FGŚP i FEP. W myśl bowiem art. 18 ust. 1 usus taką podstawą jest przychód ze stosunku pracy w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym.

Przychód ten nie korzysta z żadnego ze zwolnień wskazanych w rozporządzeniu składkowym, co potwierdza interpretacja ZUS z 29.05.2013 r. (DI/100000/451/659/2013).

ZUS stoi na stanowisku, że również przy częściowo odpłatnym udostępnieniu pojazdu pracownikowi nie jest możliwe zastosowanie zwolnienia z § 2 ust. 1 pkt 26 rozporządzenia składkowego, w myśl którego podstawy wymiaru składek nie stanowią korzyści materialne wynikające z układów zbiorowych pracy, regulaminów wynagradzania lub przepisów o wynagradzaniu, a polegające m.in. na uprawnieniu do zakupu niektórych artykułów, przedmiotów lub usług po cenach niższych niż detaliczne.

Jak wynika z interpretacji ZUS z 24.07.2014 r. (DI/100000/43/803/2014), nie można mówić o korzyściach w rozumieniu tego przepisu, gdy pracodawca umożliwia pracownikom korzystanie z samochodów służbowych, będących jego własnością, czy np. wynajętych lub wziętych w leasing (a więc takich, które nie zostały nabyte z przeznaczeniem udostępniania ich pracownikom). Czym innym jest udostępnienie przez pracodawcę po cenach niższych niż detaliczne określonych usług i towarów, które nabywa z wyraźnym przeznaczeniem na ten cel, a czym innym udostępnienie składników własnego majątku (w tym środków trwałych), służących działalności gospodarczej.

Wyświetlono 3% artykułu
Aby odblokować pełną treść

Kup dostęp do tego artykułu

Cena dostępu do pojedynczego artykułu tylko 12,30

Kup abonament

Abonamenty on-line Prenumeratorzy Członkowie SKwP
miesiąc 71,00
kwartał 168,00
pół roku 282,00
rok 408,00

Kup teraz

Bezpłatny dostęp do tego artykułu i ponad 3500 innych, dla prenumeratorów miesięcznika „Rachunkowość".

Pomoc w uzyskaniu dostępu:

15% rabat na wszystkie zakupy. Zapytaj o kod w swoim Oddziale.

Dodaj kod tutaj

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jest organizacją, do której należy ponad 26 000 księgowych, a członkostwo wiąże się z licznymi korzyściami.

Dołącz do nas

„Rachunkowość” - od 75 lat źródło rzetelnej wiedzy!

Zamknij

Skróty w artykułach

akty prawne, standardy i interpretacje:
  • dyrektywa 112 – dyrektywa Rady 2006/112/WE z 28.11.2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (DzUrz UE L 347 z 11.12.2006 r.)
  • dyrektywa 2013/34/UE – dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/34/UE z 26.06.2013 r. w sprawie rocznych sprawozdań finansowych, skonsolidowanych sprawozdań finansowych i powiązanych sprawozdań niektórych rodzajów jednostek (...) (DzUrz UE L 182 z 29.06.2013 r.)
  • Kc – ustawa z 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (DzU z 2023 r. poz. 1610)
  • KIMSF – interpretacje Komitetu ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej
  • Kks – ustawa z 10.09.1999 r. Kodeks karny skarbowy (DzU z 2023 r. poz. 654)
  • Kp – ustawa z 26.06.1974 r. Kodeks pracy (DzU z 2023 r. poz. 1465)
  • Kpc – ustawa z 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (DzU z 2023 r. poz. 1550)
  • Ksh – ustawa z 15.09.2000 r. Kodeks spółek handlowych (DzU z 2022 r. poz. 1467)
  • KSR – Krajowe Standardy Rachunkowości
  • MSR – Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (ang. International Accounting Standards) wydawane od 2002 r. jako MSSF
  • MSSF – Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (ang. International Financial Reporting Standards)
  • Op – ustawa z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (DzU z 2023 r. poz. 2383)
  • Ppsa – ustawa z 30.08.2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DzU z 2023 r. poz. 1634)
  • rozporządzenie o instrumentach finansowych – rozporządzenie Ministra Finansów z 12.12.2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych (DzU z 2017 r. poz. 277)
  • rozporządzenie o konsolidacji – rozporządzenie Ministra Finansów z 25.09.2009 r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych (DzU z 2017 r. poz. 676)
  • rozporządzenie składkowe – rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 18.12.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe (DzU z 2023 r. poz. 728)
  • rozporządzenie z 13.09.2017 r. – rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (DzU z 2020 r. poz. 342)
  • specustawa – ustawa z 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn. DzU z 2023 r. poz. 1327)
  • uobr – ustawa z 11.05.2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (DzU z 2023 r. poz. 1015)
  • uor – ustawa z 29.09.1994 r. o rachunkowości (DzU z 2023 r. poz. 120)
  • updof – ustawa z 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (DzU z 2022 r. poz. 2647)
  • updop – ustawa z 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (DzU z 2022 r. poz. 2587)
  • upol – ustawa z 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (DzU z 2023 r. poz. 70)
  • US GAAP – Amerykańskie Standardy Rachunkowości (ang. Generally Accepted Accounting Principles)
  • ustawa akcyzowa – ustawa z 6.12.2008 r. o podatku akcyzowym (DzU z 2023 r. poz. 1542)
  • ustawa emerytalna – ustawa z 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (DzU z 2023 r. poz. 1251)
  • ustawa KAS – ustawa z 16.11.2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (DzU z 2023 r. poz. 615)
  • ustawa o KRS – ustawa z 20.08.1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (DzU z 2023 r. poz. 685)
  • ustawa o PCC – ustawa z 9.09.2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (DzU z z 2023 r. poz. 170)
  • ustawa o VAT – ustawa z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (DzU z 2023 r. poz. 1570)
  • ustawa o zfśs – ustawa z 4.03.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 2023 r. poz. 998)
  • ustawa zasiłkowa – ustawa z 25.06.1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (DzU z 2022 r. poz. 1732)
  • ustawa zdrowotna – ustawa z 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (DzU z 2022 r. poz. 2561)
  • usus – ustawa z 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (DzU z 2023 r. poz. 1230)
  • uzpd – ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
  • Założenia koncepcyjne MSSF Założenia koncepcyjne sprawozdawczości finansowej (Conceptual Framework for Financial Reporting)
pozostałe skróty:
  • CEIDG – Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
  • EOG – Europejski Obszar Gospodarczy
  • FEP – Fundusz Emerytur Pomostowych
  • FGŚP – Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
  • FP – Fundusz Pracy
  • FS – Fundusz Solidarnościowy
  • IASB – Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
  • IS – izba skarbowa
  • KAS – Krajowa Administracja Skarbowa
  • KIS – Krajowa Informacja Skarbowa
  • KNF – Komisja Nadzoru Finansowego
  • KRBR – Krajowa Rada Biegłych Rewidentów
  • KRS – Krajowy Rejestr Sądowy
  • KSB – Krajowe Standardy Badania
  • MF – Minister Finansów
  • MPiPS – Minister Pracy i Polityki Społecznej
  • MRiF – Minister Rozwoju i Finansów
  • MRiPS – Minister Rodziny i Polityki Społecznej
  • MSiG – Monitor Sądowy i Gospodarczy
  • NSA – Naczelny Sąd Administracyjny
  • PANA – Polska Agencja Nadzoru Audytowego
  • PIBR – Polska Izba Biegłych Rewidentów
  • PKD – Polska Klasyfikacja Działalności
  • pkpir – podatkowa księga przychodów i rozchodów
  • PPK – pracownicze plany kapitałowe
  • RM – Rada Ministrów
  • SA – sąd apelacyjny
  • sf – sprawozdanie finansowe
  • skok – spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa
  • SN – Sąd Najwyższy
  • SO – sąd okręgowy
  • TK – Trybunał Konstytucyjny
  • TSUE – Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
  • UCS – urząd celno-skarbowy
  • UE – Unia Europejska
  • US – urząd skarbowy
  • WDT – wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
  • WNT – wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
  • WSA – wojewódzki sąd administracyjny
  • zfśs – zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Skróty w tekście
Spis treści artykułu
Spis treści:
Stowarzyszenie
Księgowych w Polsce
Najbliższe szkolenia on-line
05.06.2025 Kodeks pracy 2025 – aktualności w przepisach. Zmiany od marca 2025 SKwP Białystok, SKwP Kielce, SKwP Koszalin, SKwP Włocławek
05.06.2025 Kodeks pracy 2025 – aktualności w przepisach SKwP Gdańsk, SKwP Gorzów Wielkopolski
05.06.2025 Minimalny podatek dochodowy SKwP Warszawa
05.06.2025 Pracownik odbywający służbę wojskową – praktyczne wskazówki i ważna nowelizacja dotycząca pracodawców SKwP Toruń, SKwP Warszawa
05.06.2025 Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce 2025: nowe przepisy, procedury i dokumentacja – krok po kroku przez proces legalizacji pobytu i pracy SKwP Bielsko-Biała, SKwP Częstochowa, SKwP Gorzów Wielkopolski, SKwP Kielce, SKwP Koszalin, SKwP Legnica, SKwP Opole, SKwP Szczecin, SKwP Włocławek
05.06.2025 Microsoft Excel na poziomie średniozaawansowanym z wykorzystaniem Excela w kadrach, płacach i księgowości SKwP Wrocław
06.06.2025 Estoński CIT 2023 SKwP Kielce
Kursy dla księgowych