Zamówienie-Koszyk
Dokończ - Edytuj - Anuluj

Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku, klikając AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrazisz zgodę na to aby Rachunkowość Sp. z o.o. oraz Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe takie jak identyfikatory plików cookie, adresy IP, otwierane adresy url, dane geolokalizacyjne, informacje o urządzeniu z jakiego korzystasz. Informacje gromadzone będą w celu technicznego dostosowanie treści, badania zainteresowań tematami, dostosowania niektórych treści do lokalizacji z której jest odczytywana oraz wyświetlania reklam we własnym serwisie oraz w wykupionych przez nas przestrzeniach reklamowych w Internecie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Klikając w przycisk AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrażasz zgodę na zapisanie i przechowywanie na Twoim urządzeniu plików cookie. W każdej chwili możesz skasować pliki cookie oraz ograniczyć możliwość zapisywania nowych za pomocą ustawień przeglądarki.

Wyrażając zgodę, pozwalasz nam na wyświetlanie spersonalizowanych treści m.in. indywidualne rabaty, informacje o wykupionych przez Ciebie usługach, pomiar reklam i treści.

AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU
account_circle
dehaze

Logowanie

e-mail:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą e-maila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój e-mail wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z e-maila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

e-mail:

Klikając w poniższy link, zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą e-maila

Sprawdzanie danych....

Kontrola jakości w małej firmie audytorskiej

Maciej Chorostkowski
Biegły rewident
Nasza firma audytorska (spółka cywilna dwóch wspólników – biegłych rewidentów) prowadzi głównie księgi rachunkowe, ale kilka razy w roku bada sprawozdania finansowe (sf). Nie bada sf jednostek zainteresowania publicznego.
Ze względu na niewielką skalę działalności wszelkie czynności (w tym badanie sf) wykonujemy osobiście. W roli kluczowego biegłego rewidenta i kontrolera jakości występujemy naprzemiennie.
Czy takie rozwiązanie w odniesieniu do badania sf jest zgodne z prawem, czy też każdorazowo do kontroli jakości badań powinniśmy angażować kontrolera spoza naszej firmy?
Czy wszystkie badania sf muszą być weryfikowane przez kontrolera jakości?

Zgodnie z art. 65 uobr firma audytorska (FA) dostosowuje swoją organizację wewnętrzną, w tym polityki, procedury, rozwiązania organizacyjne i mechanizmy wewnętrznej kontroli jakości, do wielkości i rodzaju prowadzonej działalności podstawowej, w tym do wielkości i rodzaju jednostek, na rzecz których świadczy usługi atestacyjne lub usługi pokrewne. FA wykazuje, na żądanie PANA, że stosowane przez nią polityki, procedury, rozwiązania organizacyjne i mechanizmy wewnętrznej kontroli jakości są odpowiednie do skali i stopnia złożoności czynności wykonywanych przez FA, biegłych rewidentów lub podwykonawców działających w jej imieniu i na jej rzecz.

Zgodnie z art. 65 uobr firma audytorska (FA) dostosowuje swoją organizację wewnętrzną, w tym polityki, procedury, rozwiązania organizacyjne i mechanizmy wewnętrznej kontroli jakości, do wielkości i rodzaju prowadzonej działalności podstawowej, w tym do wielkości i rodzaju jednostek, na rzecz których świadczy usługi atestacyjne lub usługi pokrewne. FA wykazuje, na żądanie PANA, że stosowane przez nią polityki, procedury, rozwiązania organizacyjne i mechanizmy wewnętrznej kontroli jakości są odpowiednie do skali i stopnia złożoności czynności wykonywanych przez FA, biegłych rewidentów lub podwykonawców działających w jej imieniu i na jej rzecz.

W myśl art. 64 ust. 1 pkt 6 lit. c uobr każda FA jest obowiązana ustanowić – w przypadku badania sf jednostek zainteresowania publicznego (jzp) – m.in. procedury określające tryb rozwiązywania sporów między kontrolerem jakości wykonania zlecenia a kluczowym biegłym rewidentem, o których mowa w art. 8 ust. 6 zd. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 537/2014 z 16.04.2014 r. w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu publicznego, DzUrz UE L 158 z 27.05.2014 r.).

Jednocześnie zgodnie z art. 67 ust. 3 uobr FA sporządza dokumentację klienta, która zawiera m.in. (w przypadku jzp) imię i nazwisko kontrolera jakości.

Wydawać by się więc mogło, że przegląd jakości zlecenia badania wymaga udziału kontrolera jakości jedynie w przypadku badania jzp (oraz pozostałych jednostek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, np. na rynku NewConnect czy Catalyst, które formalnie nie są jzp). Należy jednak pamiętać, że w myśl art. 50 ust. 1 uobr FA opracowuje i wdraża system wewnętrznej kontroli jakości zgodnie z krajowymi standardami kontroli jakości (KSKJ), a system ten obejmuje w szczególności polityki, procedury oraz rozwiązania, a także mechanizmy, o których mowa w art. 64 uobr (dokumentacja systemu wewnętrznej kontroli jakości jest sporządzana w języku polskim).

Powyższe oznacza, że każda firma audytorska ma obowiązek ustanowienia, w ramach swoich mechanizmów kontroli jakości, wskazań, w odniesieniu do jakich badań angażowany będzie kontroler jakości, z tym że w przypadkach jzp oraz pozostałych jednostek notowanych na GPW (NewConnect, Catalyst) taka weryfikacja jest obowiązkowa.

Tym samym należy stwierdzić, że nie ma obowiązku obejmowania wszystkich badań sf jednostek niebędących jzp weryfikacją przez kontrolera jakości, a jedynie tych, które kwalifikują się do takiego objęcia na bazie przyjętych przez spółkę procedur w tym względzie (przykładowo FA może założyć, że taka weryfikacja będzie konieczna w odniesieniu do badań jednostek niebędących jzp przeprowadzanych po raz pierwszy czy też badań, w których kluczowy biegły rewident bada sf danego podmiotu po raz pierwszy).

Jak wskazuje PANA[1], ryzyko jakości (zdefiniowane w § 16 lit. r KSKJ 1) jest ryzykiem wskazywanym przez samą FA i charakteryzuje się takimi cechami, jak racjonalna możliwość wystąpienia oraz niekorzystny wpływ na osiągnięcie celów. Jeśli więc ryzyko nie wystąpi dłużej niż 1 rok (kryteria nie zostaną spełnione), oznacza to, że takie ryzyko nie było ryzykiem jakości (brak wystąpienia w tej FA ryzyka zweryfikowany przez praktykę funkcjonowania tej firmy) i co za tym idzie, FA powinna podczas monitoringu zweryfikować ryzyka i kryteria przyjęte do kontroli jakości zleceń tak, aby odpowiadały one na prawidłowo ustalone ryzyka jakości. W praktyce więc sytuacja takiego ustalenia kryteriów procedur będących reakcją na ryzyka jakości, żeby kontrola jakości wykonania zlecenia nie była wykonywana w ogóle, nie powinna mieć miejsca dłużej niż 1 rok.

Na podstawie informacji PANA trzeba dodatkowo wskazać, że ww. regulacji prawnych nie powinno się traktować w ten sposób, że ustalone przez spółkę kryteria mogłyby w zasadzie wyeliminować konieczność objęcia weryfikacją przez kontrolera jakości badań jednostek niebędących jzp (dotyczy każdego roku funkcjonowania spółki).

Dla zleceń badania sf za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się po 1.01.2023 r. obowiązującymi FA standardami zarządzania jakością są standardy kontroli jakości wprowadzone uchwałą Rady PANA nr 38/I/2022 z 15.11.2022 r.[2]:

  • KSKJ 1 w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Zarządzania Jakością (PL) 1 – Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych,
  • KSKJ 2 w brzmieniu Międzynarodowego Standardu Zarządzania Jakością (PL) 2 – Kontrole jakości wykonania zlecenia,
  • KSB 220 (zmieniony) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) – Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego.

Wymienione standardy uwzględniają przepisy polskiego prawa oraz nakładają dodatkowe obowiązki wynikające z obserwacji i wniosków płynących z przeprowadzonych przez PANA kontroli w zakresie stosowania wcześniej ustanowionych standardów. FA były zobowiązane do dostosowania swoich systemów wewnętrznej kontroli jakości do postanowień KSKJ 1 i ich wdrożenia do 1.01.2023 r., niezależnie od rodzaju świadczonych usług.

Systemem wewnętrznej kontroli jakości należy również odpowiednio objąć działalność polegającą na usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych i innych usług, czynności czy działalności oraz stosować do niej postanowienia KSKJ 1.

Zgodnie z ww. regulacjami:

  • kontrola jakości wykonania zlecenia (KJWZ) jest dokonywana w imieniu FA, na poziomie zlecenia, przez kontrolera jakości wykonania zlecenia;
  • przez taką kontrolę rozumie się obiektywną ocenę znaczących osądów dokonanych przez zespół wykonujący zlecenie i wyciągniętych wniosków, przeprowadzoną przez kontrolera jakości wykonania zlecenia oraz zakończoną w dacie lub przed datą sprawozdania ze zlecenia;
  • przez „kontrolera jakości wykonania zlecenia” rozumie się partnera, inną osobę z FA lub spoza niej, wyznaczoną przez FA w celu przeprowadzenia KJWZ; w razie świadczenia usług zastrzeżonych dla biegłych rewidentów i FA (m.in. w odniesieniu do wszelkich badań sf) funkcję kontrolera jakości może pełnić tylko biegły rewident;
  • KJWZ stanowi obiektywną ocenę znaczących osądów dokonanych przez zespół wykonujący zlecenie oraz wyciągniętych na tej podstawie wniosków; ocena znaczących osądów przez kontrolera jakości jest przeprowadzana w kontekście standardów zawodowych oraz mających zastosowanie wymogów prawnych i regulacyjnych; jednak jej celem nie jest ocena, czy całe zlecenie jest zgodne ze standardami zawodowymi oraz mającymi zastosowanie wymogami prawnymi i regulacyjnymi lub z politykami, lub procedurami FA;
  • kontroler jakości nie jest członkiem zespołu wykonującego zlecenie; przeprowadzanie KJWZ nie zmienia obowiązków partnera odpowiedzialnego za zlecenie w zakresie zarządzania oraz zapewniania jakości podczas zlecenia lub w zakresie kierowania i nadzoru nad członkami zespołu wykonującego zlecenie oraz przeglądu ich pracy; od kontrolera jakości nie wymaga się uzyskania dowodów na poparcie opinii lub wniosku nt. zlecenia, ale zespół wykonujący zlecenie może uzyskać kolejne dowody, odpowiadając na zagadnienia zgłoszone podczas KJWZ;
  • w niektórych okolicznościach (np. w przypadku mniejszej FA lub biegłego rewidenta pracującego samodzielnie) w FA może nie być partnera bądź innej osoby mającej odpowiednie kwalifikacje do przeprowadzania KJWZ; w tych okolicznościach FA może zawrzeć umowę z osobami spoza niej lub pozyskać ich usługi, aby przeprowadzić taką kontrolę; osobą spoza FA może być partner bądź pracownik firmy należącej do sieci, struktura lub organizacja w ramach sieci firmy bądź dostawca usług;
  • FA ustala zasady rotacji kontrolera jakości w odniesieniu do usług podlegających kontroli oraz zastrzeżonych dla biegłych rewidentów i FA; obowiązkowa zmiana kontrolera powinna następować po maksymalnie 4 latach pełnienia takiej funkcji na zlecenie, a ew. powtórna nominacja tej samej osoby jest możliwa po co najmniej 2 latach przerwy.

Na podobne pytanie, jak zadane przez Czytelnika, odpowiedziała również PANA[3], wskazując, że w FA, która jest prowadzona przez biegłych rewidentów będących wspólnikami tej spółki, nie ma przeszkód, żeby występowali oni w roli kluczowego biegłego rewidenta i naprzemienne w roli kontrolera jakości. Należy jednak rozważyć, czy w związku z taką sytuacją nie ma ryzyka braku niezależności kontrolera jakości, i ew. wdrożyć procedury zmniejszające prawdopodobieństwo wystąpienia tego ryzyka (tj. samokontroli, braku obiektywizmu).

Wykonując obowiązki kontrolera jakości w odniesieniu do badań sf, trzeba zwrócić uwagę na ograniczenia wprowadzone przepisami prawa, tj.:

  • obowiązek zmiany kontrolera maksymalnie po 4 latach pełnienia takiej funkcji na zleceniu (KSKJ 2 § 19-1) oraz co najmniej 2-letni okres karencji,
  • 2-letni lub dłuższy – jeżeli jest wymagany przez stosowne wymogi etyczne – okres karencji przed przyjęciem roli kontrolera dla osoby, która wcześniej była partnerem odpowiedzialnym za to zlecenie (KSKJ 2 § 19),
  • okresy rotacji wynikające z § R540.6 i § R540.11–R540.17 Kodeksu etyki zawodowych księgowych[4] oraz art. 134 ust. 3 uobr, w tym m.in. warunek, że jeżeli dana osoba pełniła połączone funkcje kluczowego partnera badania i świadczyła usługi jako kluczowy partner badania odpowiedzialny za KJWZ przez łącznie 4 lata lub więcej, okres karencji wynosi 3 kolejne lata (z pewnymi wyjątkami).
Wyświetlono 6% artykułu
Aby odblokować pełną treść

Kup dostęp do tego artykułu

Cena dostępu do pojedynczego artykułu tylko 12,30

Kup abonament

Abonamenty on-line Prenumeratorzy Członkowie SKwP
miesiąc 71,00
kwartał 168,00
pół roku 282,00
rok 408,00

Kup teraz

Bezpłatny dostęp do tego artykułu i ponad 3500 innych, dla prenumeratorów miesięcznika „Rachunkowość".

Pomoc w uzyskaniu dostępu:

15% rabat na wszystkie zakupy. Zapytaj o kod w swoim Oddziale.

Dodaj kod tutaj

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jest organizacją, do której należy ponad 26 000 księgowych, a członkostwo wiąże się z licznymi korzyściami.

Dołącz do nas

„Rachunkowość” - od 75 lat źródło rzetelnej wiedzy!

Zamknij

Skróty w artykułach

akty prawne, standardy i interpretacje:
  • dyrektywa 112 – dyrektywa Rady 2006/112/WE z 28.11.2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (DzUrz UE L 347 z 11.12.2006 r.)
  • dyrektywa 2013/34/UE – dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2013/34/UE z 26.06.2013 r. w sprawie rocznych sprawozdań finansowych, skonsolidowanych sprawozdań finansowych i powiązanych sprawozdań niektórych rodzajów jednostek (...) (DzUrz UE L 182 z 29.06.2013 r.)
  • Kc – ustawa z 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (DzU z 2023 r. poz. 1610)
  • KIMSF – interpretacje Komitetu ds. Interpretacji Międzynarodowej Sprawozdawczości Finansowej
  • Kks – ustawa z 10.09.1999 r. Kodeks karny skarbowy (DzU z 2023 r. poz. 654)
  • Kp – ustawa z 26.06.1974 r. Kodeks pracy (DzU z 2023 r. poz. 1465)
  • Kpc – ustawa z 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (DzU z 2023 r. poz. 1550)
  • Ksh – ustawa z 15.09.2000 r. Kodeks spółek handlowych (DzU z 2022 r. poz. 1467)
  • KSR – Krajowe Standardy Rachunkowości
  • MSR – Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (ang. International Accounting Standards) wydawane od 2002 r. jako MSSF
  • MSSF – Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (ang. International Financial Reporting Standards)
  • Op – ustawa z 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (DzU z 2023 r. poz. 2383)
  • Ppsa – ustawa z 30.08.2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DzU z 2023 r. poz. 1634)
  • rozporządzenie o instrumentach finansowych – rozporządzenie Ministra Finansów z 12.12.2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych (DzU z 2017 r. poz. 277)
  • rozporządzenie o konsolidacji – rozporządzenie Ministra Finansów z 25.09.2009 r. w sprawie szczegółowych zasad sporządzania przez jednostki inne niż banki, zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych (DzU z 2017 r. poz. 676)
  • rozporządzenie składkowe – rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 18.12.1998 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe (DzU z 2023 r. poz. 728)
  • rozporządzenie z 13.09.2017 r. – rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej (DzU z 2020 r. poz. 342)
  • specustawa – ustawa z 2.03.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn. DzU z 2023 r. poz. 1327)
  • uobr – ustawa z 11.05.2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym (DzU z 2023 r. poz. 1015)
  • uor – ustawa z 29.09.1994 r. o rachunkowości (DzU z 2023 r. poz. 120)
  • updof – ustawa z 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (DzU z 2022 r. poz. 2647)
  • updop – ustawa z 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (DzU z 2022 r. poz. 2587)
  • upol – ustawa z 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (DzU z 2023 r. poz. 70)
  • US GAAP – Amerykańskie Standardy Rachunkowości (ang. Generally Accepted Accounting Principles)
  • ustawa akcyzowa – ustawa z 6.12.2008 r. o podatku akcyzowym (DzU z 2023 r. poz. 1542)
  • ustawa emerytalna – ustawa z 17.12.1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (DzU z 2023 r. poz. 1251)
  • ustawa KAS – ustawa z 16.11.2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (DzU z 2023 r. poz. 615)
  • ustawa o KRS – ustawa z 20.08.1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (DzU z 2023 r. poz. 685)
  • ustawa o PCC – ustawa z 9.09.2000 r. o podatku od czynności cywilnoprawnych (DzU z z 2023 r. poz. 170)
  • ustawa o VAT – ustawa z 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług (DzU z 2023 r. poz. 1570)
  • ustawa o zfśs – ustawa z 4.03.1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (DzU z 2023 r. poz. 998)
  • ustawa zasiłkowa – ustawa z 25.06.1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (DzU z 2022 r. poz. 1732)
  • ustawa zdrowotna – ustawa z 27.08.2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (DzU z 2022 r. poz. 2561)
  • usus – ustawa z 13.10.1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (DzU z 2023 r. poz. 1230)
  • uzpd – ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
  • Założenia koncepcyjne MSSF Założenia koncepcyjne sprawozdawczości finansowej (Conceptual Framework for Financial Reporting)
pozostałe skróty:
  • CEIDG – Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej
  • EOG – Europejski Obszar Gospodarczy
  • FEP – Fundusz Emerytur Pomostowych
  • FGŚP – Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
  • FP – Fundusz Pracy
  • FS – Fundusz Solidarnościowy
  • IASB – Rada Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
  • IS – izba skarbowa
  • KAS – Krajowa Administracja Skarbowa
  • KIS – Krajowa Informacja Skarbowa
  • KNF – Komisja Nadzoru Finansowego
  • KRBR – Krajowa Rada Biegłych Rewidentów
  • KRS – Krajowy Rejestr Sądowy
  • KSB – Krajowe Standardy Badania
  • MF – Minister Finansów
  • MPiPS – Minister Pracy i Polityki Społecznej
  • MRiF – Minister Rozwoju i Finansów
  • MRiPS – Minister Rodziny i Polityki Społecznej
  • MSiG – Monitor Sądowy i Gospodarczy
  • NSA – Naczelny Sąd Administracyjny
  • PANA – Polska Agencja Nadzoru Audytowego
  • PIBR – Polska Izba Biegłych Rewidentów
  • PKD – Polska Klasyfikacja Działalności
  • pkpir – podatkowa księga przychodów i rozchodów
  • PPK – pracownicze plany kapitałowe
  • RM – Rada Ministrów
  • SA – sąd apelacyjny
  • sf – sprawozdanie finansowe
  • skok – spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa
  • SN – Sąd Najwyższy
  • SO – sąd okręgowy
  • TK – Trybunał Konstytucyjny
  • TSUE – Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
  • UCS – urząd celno-skarbowy
  • UE – Unia Europejska
  • US – urząd skarbowy
  • WDT – wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
  • WNT – wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów
  • WSA – wojewódzki sąd administracyjny
  • zfśs – zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
Skróty w tekście
Stowarzyszenie
Księgowych w Polsce
Najbliższe szkolenia on-line
10.07.2025 Czas pracy – warsztaty dla praktyków SKwP Warszawa
10.07.2025 KSeF – w pytaniach i odpowiedziach. Nowa wersja schemy – fa3 SKwP Kielce
10.07.2025 Podatek VAT – Zrozumieć podatek od towarów i usług SKwP Warszawa
10.07.2025 Podkładki księgowe na gruncie CIT i PIT – czym są i dlaczego podnoszą poziom bezpieczeństwa podatkowego SKwP Bydgoszcz, SKwP Gdańsk, SKwP Gorzów Wielkopolski, SKwP Kraków, SKwP Radom, SKwP Włocławek, SKwP Zielona Góra
10.07.2025 Rozliczanie VAT z tytułu transakcji międzynarodowych w 2025 roku – warsztaty SKwP Warszawa
10.07.2025 Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych SKwP Włocławek
10.07.2025 Cykl prawa pracy dla pracowników – czas pracy SKwP Gdańsk, SKwP Koszalin, SKwP Radom
Kursy dla księgowych