Droga Użytkowniczko, Drogi Użytkowniku, klikając AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrazisz zgodę na to aby Rachunkowość Sp. z o.o. oraz Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe takie jak identyfikatory plików cookie, adresy IP, otwierane adresy url, dane geolokalizacyjne, informacje o urządzeniu z jakiego korzystasz. Informacje gromadzone będą w celu technicznego dostosowanie treści, badania zainteresowań tematami, dostosowania niektórych treści do lokalizacji z której jest odczytywana oraz wyświetlania reklam we własnym serwisie oraz w wykupionych przez nas przestrzeniach reklamowych w Internecie. Wyrażenie zgody jest dobrowolne.

Klikając w przycisk AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU wyrażasz zgodę na zapisanie i przechowywanie na Twoim urządzeniu plików cookie. W każdej chwili możesz skasować pliki cookie oraz ograniczyć możliwość zapisywania nowych za pomocą ustawień przeglądarki.

Wyrażając zgodę, pozwalasz nam na wyświetlanie spersonalizowanych treści m.in. indywidualne rabaty, informacje o wykupionych przez Ciebie usługach, pomiar reklam i treści.

AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU

Logowanie

email:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą emaila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój email wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z emaila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

email:

Klikając w poniższy link zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą emaila

Sprawdzanie danych....

Wydatki związane z wycofaniem wadliwych produktów z obrotu – czy są kosztem podatkowym

Marcin Szymankiewicz doradca podatkowy

Spółka jest producentem wyrobów spożywczych. Niedawno okazało się, że jedna z ich partii zawiera substancje szkodliwe dla zdrowia i obrót tymi wyrobami jest niedozwolony. Spółka ma rzetelny system kontroli produktów, niemniej w sytuacjach nadzwyczajnych, jak np. nierzetelność dokumentacyjna kontrahentów oraz nagłe, trudne do przewidzenia wydarzenia, nie jest w stanie rozpoznać wszystkich uchybień jakościowych. Spółka podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży tych produktów.
Czy poniesione przez nią wydatki (udokumentowane fakturami) związane z wycofaniem wadliwych produktów z obrotu, takie jak opłaty za odebranie produktów z sieci handlowych, przewóz do miejsca utylizacji oraz ich utylizację, koszty związane z zamieszczaniem komunikatów o wycofaniu produktów i możliwości ich zwrotu przez nabywców podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów?

Poniesione przez spółkę wydatki na wycofanie wadliwych produktów z obrotu pozwalają na zachowanie źródła przychodów i wykazują związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Brak ze strony spółki reakcji co do powstałych uchybień jakościowych mógłby podważyć zaufanie kontrahentów i konsumentów do niej, co w konsekwencji mogłoby prowadzić do spadku sprzedaży i ograniczenia źródła przychodów. Ponadto wydatki te zostały poniesione przez spółkę, są definitywne i właściwie udokumentowane (fakturami).

Wyświetlono 13% treści artykułu