Zasady anulowania faktur

Przepisy dotyczące wystawiania faktur od 1.01.2014 r. zostały przeniesione z rozporządzenia do ustawy o VAT. Wcześniej prawodawca dopuszczał możliwość anulowania faktur. Czy coś się zmieniło?

Anulowanie błędnie sporządzonych faktur nie było i nie jest uregulowane prawnie – dopuszcza je jednak orzecznictwo sądów administracyjnych i interpretacje organów podatkowych. Jak czytamy w wyroku WSA w Warszawie z 18.06.2013 r. (III SA/Wa 1862/12): Ani przepisy ustawy o VAT, ani przepisy rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy nie regulują kwestii dotyczącej anulowania wystawionych faktur. W praktyce jednak, w drodze wyjątku jest dopuszczalne anulowanie faktury. Anulowanie faktur jest możliwe, gdy faktura wystawiona została w związku z transakcją, która faktycznie nie miała miejsca (czyli faktura taka nie dokumentuje sprzedaży), oraz faktury tej nie wprowadzono do obrotu (czyli nie wręczono jej skutecznie nabywcy).

Wyświetlono 69% treści artykułu

w sprzedaży

Logowanie

email:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą emaila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój email wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z emaila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

email:

Klikając w poniższy link zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą emaila

Sprawdzanie danych....