Śmierć pracownika – rozliczenia

31.08.br. pracownik poniósł śmierć na skutek nieszczęśliwego wypadku. Jest to pierwszy taki przypadek w firmie. Wynagrodzenia są u nas wypłacane 10. dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Dlatego 9 sierpnia zmarłemu pracownikowi wypłacono wynagrodzenie za lipiec – 3592,80 zł (brutto). W sierpniu pracownik ten chorował od 12–16 i powinien był otrzymać zasiłek chorobowy – 600,00 zł (brutto), natomiast za pozostały okres – wynagrodzenie za pracę – 2960,40 zł. Firma ustaliła, że zasiłek i wynagrodzenie za sierpień należy wypłacić żonie zmarłego.
Jakie dokumenty należy złożyć za sierpień do ZUS-u? Czy potrącać zaliczkę na podatek?
Firma wypłaciła żonie pracownika we wrześniu oprócz wynagrodzenia i zasiłku odprawę pośmiertną, od której nie naliczyła ani składek ZUS, ani podatku – czy prawidłowo?

Wyświetlono 11% treści artykułu

w sprzedaży

Spis treści artykułu
Spis treści artykułu:

Logowanie

email:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą emaila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój email wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z emaila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

email:

Klikając w poniższy link zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą emaila

Sprawdzanie danych....