Koszty uzyskania przychodów przy dwóch wypłatach w miesiącu

Wypłacamy pracownikom wynagrodzenie w 2 terminach – premie za poprzedni miesiąc do 10. dnia następnego miesiąca i pensje zasadnicze do ostatniego dnia bieżącego miesiąca. Jeden z pracowników ze względu na słabe wyniki pracy dostał bardzo niską premię za wrzesień w kwocie 100 zł brutto. Jego płaca zasadnicza wynosi 2000 zł brutto.
Jakie koszty uzyskania przychodu zastosować w I terminie wypłaty? A co z ulgą miesięczną 46,33 zł? Czy można ją zastosować do pensji zasadniczej? Pracownik złożył prawidłowo PIT-2 i przysługują mu podstawowe koszty uzyskania przychodu 111,25 zł miesięcznie.

W roku kalendarzowym pracodawca pobiera co miesiąc z dochodów pracownika zaliczki na PIT wynoszące co do zasady:

  • za miesiące od stycznia do miesiąca (włącznie), w którym dochód z pracy uzyskany od początku roku w tym zakładzie pracy przekroczył górną granicę pierwszego przedziału skali podatkowej (tj. do kwoty 85 528 zł) – 18% dochodu uzyskanego w danym miesiącu,
  • za kolejne miesiące – 32% dochodu uzyskanego w danym miesiącu (art. 32 ust. 1 updof).

Wyświetlono 20% treści artykułu

w sprzedaży

Logowanie

email:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą emaila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój email wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z emaila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

email:

Klikając w poniższy link zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą emaila

Sprawdzanie danych....