Elektroniczna forma sporządzania, podpisywania i składania sprawozdań finansowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych oraz podpisów pod tymi sprawozdaniami

Nasza gmina planuje wdrożenie kompleksowego systemu obiegu dokumentów, w tym sprawozdań finansowych, pomiędzy jednostkami organizacyjnymi gminy (gminnymi jednostkami budżetowymi, gminnymi zakładami budżetowymi) a urzędem gminy.
Zakłada się, że dokumenty będą podpisywane i składane w formie elektronicznej. Sprawozdania finansowe będą podpisywane zarówno przez głównego księgowego, jak i kierownika jednostki elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Na razie sprawozdania finansowe jednostek organizacyjnych naszej gminy są przedkładane w wersji papierowej.
Czy sprawozdanie finansowe sporządzone, podpisane i złożone w formie elektronicznej można będzie uznać za równoważne sprawozdaniu sporządzonemu w wersji papierowej?

W myśl art. 52 ustawy o rachunkowości kierownik jednostki zapewnia sporządzenie rocznego sprawozdania finansowego nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia bilansowego i przedstawia je właściwym organom, zgodnie z obowiązującymi jednostkę przepisami prawa, postanowieniami statutu lub umowy.

Wyświetlono 32% treści artykułu

w sprzedaży

Logowanie

email:

hasło:

 

 

Logowanie za pomocą emaila

Jeżeli nie pamiętasz hasła albo nie masz konta, to wyślemy na Twój email wiadomość weryfikującą. Po kliknięciu w link z emaila będziesz zalogowany na urządzeniu do chwili wylogowania.

email:

Klikając w poniższy link zgadzasz się na zapisanie podanych w formularzu danych i wykorzystywanie ich zgodnie z polityką przetwarzania danych dostępną w dokumencie ⇒Polityka przetwarzania danych osobowych (RODO)⇐

 

Logowanie do za pomocą emaila

Sprawdzanie danych....